سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرورش قارچ گانودرما

 

پرورش قارچ گانودرما

وجود آفات در محیط کشت

در طول رشد گانودرما ، ممکن است با قالب هایی مانند نوروسپورا و تریکودرما مواجه شوید که محیط کشت قارچ را آلوده می کند. علت این آفات نفوذ آلاینده ها به کیسه ها به دلیل عدم عقیم سازی کیسه ها یا بذر غیر استاندارد است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


استریل و ضد عفونی کردن محیط کشت گانودرما

آنها برای استریل کردن کیسه ها از اتوکلاو استفاده می کنند. برای این منظور کیسه های حاوی محیط کشت در دمای 2 درجه سانتیگراد به مدت دو ساعت و در فشار و حرارت کم در 2 درجه سانتیگراد گرم می شوند.


کاشت بذر قارچ 

بعد از خنک کردن کیسه ها ، زمان آن رسیده که قارچ با دانه ها جوانه زده شود. این مرحله به صورت کاملاً بهداشتی روی کیسه ها انجام می شود. محل کشت گانودرما باید تاریکی مطلق و دمای محیط 2 تا 5 درجه سانتیگراد با دی اکسید کربن بالا باشد. رشته های قارچی از جمله میلین ، میسلیوم و رشته های قارچی بعد از سه تا چهار روز در کیسه ها قابل مشاهده است. زمان برداشتن و باز کردن درب کیف بسیار مهم و حساس است.

کشت قارچهای گانودرما

بهترین و بهترین زمان زمانی است که رشته ها نیمی از کیسه را می گیرند (نه بیشتر و نه کمتر). وقتی در این مرحله هستید ، برای نتیجه بهتر ، بالای کیف را برش دهید. سپس کیسه ها به سالن تولید منتقل می شوند و در قفسه ها قرار می گیرند. در این شرایط رطوبت باید 2? تا 5? و آب باید 2 تا 3 بار در روز پاشیده شود. یک تا دو هفته طول می کشد تا قارچ ها ظاهر شوند.

برداشت قارچ

هنگامی که درپوش قارچ زرد شکل گرفت ، باید مراحل لازم برای کاهش رطوبت محیط انجام شود تا هوای تازه به داخل کیسه ها اجازه یابد. هنگامی که کلاه قارچ کاملاً شکل گرفت ، زرد شدن لبه های آنها نشان دهنده افت دما زیر 2 درجه سانتیگراد است. هنگامی که درپوش قارچ قرمز شد ، دوره رشد و زمان برداشت قارچ گانودرما کامل

است. بعد از اینکه قارچ ها را برداشتیم. برای بازیابی آنها ، ما ذخیره را به حالت اولیه آن برمی گردانیم.

http://gharch1400.blog.ir/


 

رشد قارچهای گانودرما کند است. تمام مراحل رشد حدود 4 ماه تا زمان برداشت گانودرما طول می کشد. قارچ ها پس از برداشت شسته شده و در دمای کم (2 درجه سانتیگراد) خشک می شوند و در محفظه های خشک کردن ترجیحاً در 2 درجه سانتیگراد مرطوب می شوند.